The First Week - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ysabelle Bot - WaarBenJij.nu The First Week - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ysabelle Bot - WaarBenJij.nu

The First Week

Blijf op de hoogte en volg Ysabelle

24 Oktober 2013 | Australië, Adelaide

jaja het avontuur is begonnen!

15 oktober was het zover, na een moeilijk afscheid op Schiphol vlogen Doen en ik naar onze eerste bestemming Hong Kong. Na 11.5 in het vliegtuig te hebben gezeten konden we eindelijk onze benen strekken. We hadden in Nederland het plan gemaakt om Hong Kong in te gaan en een city tour te maken aangezien we een overstap tijd hadden van 17 uur. Vol goede moed gingen we het vliegveld af (het duurde een uur om de uitgang te vinden) en namen we de trein naar Hong Kong Station. De trein was enormmmm luxe en ging super snel. Vanuit de trein hadden we een prachtig uitzicht.
Eenmaal aangekomen in de stad was het warm, vies en benauwd. We gingen opzoek naar de city tour maar niemand sprak Engels dus heel soepel ging het niet. Na een paar uur rond te hebben gelopen in de stad werden we beide een beetje chagrijnig dus besloten we om terug te gaan naar het vliegveld. Terug op het vliegveld vonden we een paar stoeltjes waar we een paar uur op hebben geslapen.
Om 23.35 vertrok ons vliegtuig naar Adelaide! Deze vlucht hebben we 6 van de 8.5 uur geslapen, dus het ging snel voorbij. Vanuit het vliegtuig konden we de eerste glimpen van Australië opvangen. Daarna ging het heel snel, we kwamen aan op het vliegveld, er werd nog even gevraagd of we een koe in onze backpack hadden, maar daarna konden we meteen doorlopen. Het moment dat je door de gang loopt en aan het einde Marc en Mandy met open armen klaar ziet staan is super fijn. We voelden ons meteen thuis en waren zoooo blij om geen chinees meer te horen!!

Vrijdag 18 oktober hadden Marc en Mandy al een heel programma voor het weekend gemaakt. We konden meteen onze tas pakken want we gingen naar 'The Farm'. Dit is in Lameroo ongeveer 2 uur vanaf Adelaide. In Lameroo wonen Gary en Alicia, twee super lieve mensen. Zij hebben een land van 2.5 duizend hectare. Wij gingen midden in het land kamperen, nadat we de tentjes op hadden gezet was het al donker en gingen we met z'n alle bij een enorm kampvuur zitten. De volgende dag namen Gary en Greag (die ook kwam kamperen) ons mee voor een ritje opzoek naar kangaroe's! En jahoorrrr, we hebben een stelletje springende kangaroe's gezien!
Na het ritje vroeg Greag of we wilde leren schieten, eerst keken Doen en ik elkaar een beetje angstig aan maar daarna liepen we toch met hem mee. We mochten met 4 verschillende geweren schieten! Die avond gingen we voor het ecchie... Na eerst even te hebben gekeken, probeerde Doen en ik het ook. Ik kan jullie vertellen 2 flappie's leven niet meer. Voor de rest konden we met de auto van Marc crossen over het land aangezien Doenja d'r rijbewijs heeft!
Zondag avond waren we weer thuis en Marc nam ons meteen mee naar het strand voor een fish and chips. Al snel rende we met z'n drieën het water in voor een duik.

Maandag zijn Doenja en ik naar een klein winkelcentrumpje gegaan 10 minuten hier vandaan. We besloten dat we die avond pannenkoeken zouden bakken. Zo gezegd is zo gedaan, dus daar stonden we lekker te bakken thuis. De rest van de avonden kijken we 'Big Bother' HET programma hier en spelen we Topics. Topics gaat van een discussie over zwarte pieten tot een discussie over de regering.

Woensdag 23 oktober zijn Doenja en ik naar het echte centrum gegaan. Emma bracht ons vanaf het huis naar het gedeelte van de stad; North Terrace. Onderweg kwamen we langs de school waar ik heen ga; University of South Australia. Emma vroeg eerder al of ik een plattegrond had, waarop ik een beetje verbaast nee antwoordde. Maar nu snap ik die vraag, want die school is zo intennnssss groot!! In de stad keken we onze ogen uit, zoveel winkels, mooie kerken, en af en toe rare mensen.
Aan het einde van de middag haalde Marc ons op en gingen we naar het grote strand. Daar hebben we een heerlijk ijsje gegeten en zijn we even uitgewaaid. In de avond zijn we naar het cheerleaden van Emma gaan kijken, zo vet! Het is ongeveer hetzelfde als in de film 'Bring it on'. Meisjes worden gewoon zonder moeite de lucht in gegooid, draaien een rondje en worden weer opgevangen. Heel bizar.

Vandaag houden we het een beetje rustig. Morgen gaan we naar 'Cleland Wildlife Park' waar we kangaroe's en koala's van super dichtbij kunnen zien en aanraken. Maar dat horen jullie vast de volgende keer!

Liefs en dikke lebber!

• 24 Oktober 2013 - 09:09

Rian:

Super leuk! Maar die arme flappie's :-( liggen die nu in de pan for diner? haha
    Ga zo door lieve meiden! Have fun! X

• 24 Oktober 2013 - 09:56

Sandra:

Ha Ysje, dat klinkt allemaal fantastisch! Ga lekker door met genieten en heel veel zien, beleven, ervaren en oh ja.... ook een beetje leren! Liefs, San

• 24 Oktober 2013 - 10:11

Oma:

Heeee lief ik heb je gevonden , heb je het fijn zo te horen wel, geniet enorm en houd ons op de hoogte,ook met nog meer mooie foto's,dikke knuffels aan iedereen,jij X

• 24 Oktober 2013 - 10:42

Carolin:

Ha Ys,
    Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! Haha krijg toevallig precies nu je whatsapp binnen... Ik ga je volgen! Tot nu lijkt het me super gaaf! Have fun!
    Dikke kus voor Marcie, Mandy, Emma, Ryan en uiteraard voor jou... (ook van Romy en Shanne) Zie je snel op FaceTime!
    Xxxxx

• 24 Oktober 2013 - 11:47

Eva:

Heel goed ys! Gewoon overal ja op zeggen! Klinkt heerlijk allemaal. Krijg helemaal heimwee naar Marc en Mandy nu! Zulke intens lieve mensen :)

• 24 Oktober 2013 - 13:36

Paps:

Wat leuk om te lezen. Al helemaal ingeburgerd. Goed gedaan meissie. X

• 24 Oktober 2013 - 18:10

Anja:

Hee lief, wat schrijf je lekker. Echt beeldend en heel vlot, knap hoor! Keep on the good work! Ik hou ervan ;-)) xxxx

• 24 Oktober 2013 - 19:44

Mieke:

Leuk te lezen Ys! Geniet ervan!! Lfs Miek

• 26 Oktober 2013 - 14:22

Door:

Heerlijk hoor meiden, veel plezier, kussies aan de ausies

• 06 November 2013 - 20:18

Willemijn:

Hi lieve Ys,
    Wat een heerlijk verhaal..geniet van dit prachtige land en heel veel succes met je studie.
    Dikke kus..Willemijn.