Sydney, New Yearrr - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ysabelle Bot - WaarBenJij.nu Sydney, New Yearrr - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ysabelle Bot - WaarBenJij.nu

Sydney, New Yearrr

Blijf op de hoogte en volg Ysabelle

04 Januari 2014 | Australië, Sydney

Helloooo,

Happy New Year! Hoop dat jullie het allemaal goed gevierd hebben!

15 December – SYDNEYYY!!
Len en Daniel (vrienden van ’t Goois) waren nog 1 nachtje in Sydney dus we zouden ergens afspreken. Eenmaal geland heb ik snel m’n backpack gepakt en opzoek gegaan naar de bus. Die was lekker makkelijk te vinden dus kon meteen richting Bondi Junction. Na 45 minuten in de bus was ik van plan om het laatste halfuurtje naar Bondi Beach te gaan lopen. Ik was al een kwartiertje aan het lopen en zwoegen met m’n backpack op mijn rug en mijn rugzak op mijn buik. Tot er een auto stopte met een vader genaamd James erin. James vroeg waar ik heen moest en of ik een lift wilde omdat ik zoveel ‘struggles’ had volgens hem. Dit liet ik me geen twee keer zeggen en binnen 2 minuten stond ik met m’n voeten op de boulevard van Bondi Beach. Het was best druk en ik moest Len en Daniel vinden.. nadat ik de verkeerde kant op was gelopen (nog steeds met al mijn tassen) vond ik uiteindelijk Len en Daniel op een terrasje. Even bij geklets, biertjes gedronken en toen kwam Doenja ook even langs. Super leuk om er weer te zien! Doen en ik liepen even snel naar mijn hostel om in te checken en tassen te dumpen. Het hostel was klein maar super gezellig met muziek de hele dag door. In de avond pizza gehaald met Len, Daan en Doen. Daarna afscheid genomen en ging iedereen weer naar z’n eigen slaapplekkie en Len en Daan gingen door naar Byron Bay.
De volgende dag heb ik 2 hele chille jongens ontmoet. Victor en Bert (Nederlands en Belgisch). We hebben elke avond samen gekookt en gegeten, aangezien Victor een kok is hadden Bert en ik het helemaal goed voor elkaar!
De derde dag ben ik met Victor de stad ingegaan. Hoe cliché het ook is, als je in Sydney bent moet je het Opera House en de Harbour Bridge met eigen ogen gezien hebben (vind ik dan ;)). Dus dat hebben we dan ook gedaan en zelfs even IN het Opera House naar de WC geweest, hoe vet. Het was super lekker warm, dus hebben we eten en bier gehaald en hebben we de rest van de dag doorgebracht in de Botanic Gardens, super mooie tuinen met allemaal verschillende bomen, planten en dat allemaal uit verschillende landen.
In de avond ben ik uiteten geweest met Doenja en haar vriendinnen om onze eerste kangoeroe burger te eten! Toch zag ik bij elke hap een lief kangoeroetje springen..
De dagen hierna hebben we een beetje op het strand gelegen en de cameraploeg van Bondi rescue gespot. We hebben ook nog een wandeling gemaakt naar een ander strand ‘Tamarama Beach’ een klein strandje naast Bondi. In de avonden na het eten kwam de Goon uit de koelkast en konden we tot 11 uur in het hostel drinken, daarna verhuisde iedereen naar de strandhutjes aan Bondi Beach. Ons vaste groepjes bestond uit Nederlandsers en Crazy Gonzalo uit Argentinië. Het motto van Crazy Gonzalo was ‘If it’s okay for you, it’s okay for me’ dus dat motto namen we vrij snel over.
23 december was mijn laatste avond in Sydney. Doen en ik gingen uiteten met haar vriendinnen in een suburb. Daarna zijn doen en ik met z’n twee nog even naar Darling Harbour gegaan waar je de stad heel mooi kan zien. Die avond een afscheids goontje gedronken op het strand en een nachtduik genomen op Bondi Beach als goede afsluiter.
1 ding is zeker, Sydney is top!

24 december zat ik weer in het vliegtuig terug naar Adelaide. 25 december kwam ook Doen weer naar Adelaide. We hebben gezellig kerstdiner gehad, en cadeautjes uitgepakt.

Vrijdag 27 december gingen we in de auto naar Lameroo om daar oud en nieuw te vieren. Gary (the farmer) had een enorme Waterslide gemaakt, waar je vanaf kon glijden. Met oud en nieuw zijn Emma, Doenja, onze drank en ik naar het huis van Gary gegaan waar zijn zoon Blake met al zijn vrienden was. De avond bestond uit drinken, spelletjes spelen en lachen. We zijn geëindigd bij het kampvuur om allemaal nog even te chillen. De volgende ochtend voelde niet iedereen zich even lekker dus bestond die dag uit Ice Age kijken en bullshit spelen met kaarten.

2 januari zijn we terug gereden naar Adelaide om weer even lekker te relaxen.
Dit zijn mijn laatste dagen in Adelaide en voorlopig de laatste dagen in Australië. Morgen nog even een appeltaart bakken en opeten zodat ik er weer tegenaan kan.
Maandag vlieg ik naar Auckland om Nieuw-Zeeland te ontdekken.
SPANNONDDD

Ik zal jullie op de hoogte houden wat ik allemaal doe in Nieuw-Zeeland!
Dikke kus uit het warme Australië!!

  • 04 Januari 2014 - 08:59

    Mieke:

    Lieve Ysje,
    Happy New Year en geniet nog heerlijk van je tijd daar! Dikke kus van ons allemaal!

  • 04 Januari 2014 - 09:43

    Hans En Monique:

    Lieve Ys voor jou ook een Happy New Year en geniet er verder van, voor je het weet zit je weer in de NL kou ;-). Het klinkt super leuk allemaal! XX

  • 04 Januari 2014 - 10:28

    Rian:

    Happy new year lieverd! Dikke zoen van ons X

  • 04 Januari 2014 - 11:08

    Papa:

    Het is weer een fraai stukje. Have fun in NZ. Xxx

  • 04 Januari 2014 - 11:15

    Anja:

    Wát een mooi verhaal weer lief! Vooral Sydney klinkt helemaal te gek, veel plezier bij de kiwi's en geniet geniet geniet. Xxx

  • 04 Januari 2014 - 16:45

    Sandra:

    Lieve Ys, ook voor jou een HHHHNY!!! Maak er wat moois van, om te beginnen in NZ. Dat je het naar je zin hebt is overduidelijk, keep on going! xx

  • 04 Januari 2014 - 23:20

    Oma:

    Lief zie nu pas je verslag, geniet er nog van, de beste wensen en vlug tot ziensXX

  • 06 Januari 2014 - 00:21

    Marlies Bobeldijk:

    Hallo Ysa,gelukkig nieuwjaar. Wat een geweldig verslag!! Geniet ervan, wat een ervaring. Ik ben behoorlijk jaloers. Veel plezier nog. Xx

  • 06 Januari 2014 - 00:21

    Marlies Bobeldijk:

    Hallo Ysa,gelukkig nieuwjaar. Wat een geweldig verslag!! Geniet ervan, wat een ervaring. Ik ben behoorlijk jaloers. Veel plezier nog. Xx

  • 06 Januari 2014 - 21:23

    Carolin:

    Lieverd, wij wensen jou uiteraard een heel mooi 2014! Wat heb je weer leuk geschreven! Helemaal top dat we zo een beetje bij je waanzinnige tijd daar, op de hoogte blijven en mee kunnen genieten! Veel plezier in NZ! Dikke kus van ons 3tjes! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ysabelle

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4879

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 26 Februari 2014

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: