Nelson -> Auckland (zuider eiland) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ysabelle Bot - WaarBenJij.nu Nelson -> Auckland (zuider eiland) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ysabelle Bot - WaarBenJij.nu

Nelson -> Auckland (zuider eiland)

Blijf op de hoogte en volg Ysabelle

03 Februari 2014 | Australië, Brisbane

hellooo!

De laatste keer dat ik iets schreef werd ik lekker verwent bij Irene thuis.
18 januari kwam daar een einde aan, op naar Abel Tasman! In een hele nieuwe bus die een stukje stiller was dan mijn eerste bus. In de middag kwamen we aan in Abel Tasman, een super mooi national park. We sliepen in een super groot backpackers ding dus ik kwam al snel oude bekende tegen. De volgende dag gingen we met een hele groep wat kayaks huren. De zee is super mooi blauw/groen, eilandjes met tropische strandjes maar pffff das best zwaar dat seakayaking dus ook weer even de armspieren getraint (zie je, ik zit niet stil hier!!). Ik bleef een dagje langer in Abel Tasman en die dag ook goed opgevult met wandelingen door het park en met verbranden op m'n wangen.

21 januari van Abel Tasman naar Punakaiki. Onderweg kwamen we langs de Pancakerocks. In Punakaiki is opzich niks te beleven maar de lodge was super gezellig. Ik deelde met 8 andere een huisje midden in het regenwoud.
Volgende dag naar Franz Josef. Hier kwamen we laat in de middag aan en zouden we de volgende ochtend naar de gletsjer gaan. Toen we wakker werden regende het... toch naar het centrum maar het ging niet door. Onze tweede kans zou om 12 uur zijn. JEEJ om 12 uur scheen de zon dus ik met de andere 4 mensjes fluitend terug naar het glaciercentre, maar helaas de wind was te hard boven dus de heli's konden niet vliegen. Allemaal teleurgesteld en boos.. wat nu?! Dan maar naar de gletsjer lopen dat we heb in ieder geval van ver weg hadden gezien en daarna relaxen in de hot water pools, lekkkurr! Die avond hadden we een avond in de bar waar je bungy's kon winnen.. helaas niet gewonnen. 24 januari in de ochtend kregen we nog een laatste kans voor de gletsjer hike en JAAA we konden gaan! Met de helikopters naar boven daar hiken en toen weer met de heli's naar beneden. Heel bizar dat je tussen ijswanden, blokken en over het ijs loopt terwijl de zon vel schijnt. Zeker een aanrader voor iedereen die nog naar NZ gaat!!

24 januari gingen we na de hike verder naar Wanaka. Aangekomen daar zat mijn backpack niet meer in de bus. FUCK. Hostel in Franz Josef gebeld maar daar stond niks meer. Politie gebeld maar daar was ook niks afgeleverd. Ik was 100 pro zeker dat ik hem in de bus had gelegd. Boos de dag doorgebracht in Wanaka.
Volgende dag op naar Queenstown maar nu dus zonder backpack, een keertje iets anders ;). In Queenstown naar het politie bureau gegaan om aangifte te doen, ik was net alles aan het opschrijven wat ik in m'n backpack had toen het hostel belde. Ze hadden een backpack gevonden in de woonkamer(?!) BLIJJJ! De backpack zou 2 dagen later in Queenstown aankomen.
De tweede dag in Queenstown met wat oude bekende van de bus gechillt en ben ik overgehaald om toch een bungy te doen.. waaah boeken maar.
Queenstown is een super leuk stadje aan een heel groot, mooi, blauw meer. Overal hoor je muziek en gezelligheid. De laatste dag in Queenstown naar de bungy. Ik ging samen met een meisje uit Canada, Meghan. Samen doodsbang maar als je dan daarboven op dat kleine platformpje staat is alles opeens prima. 3,2,1 BUNGYYY, coooll!!
In de avond gingen we drankjes doen op het strand met de zonsondergang en afscheid genomen van veel mensen.

Next dayyy weer lekker in de bus zitten... raak je ook wel een beetje klaar mee. Voor deze dag stond Mount Cook op het programma, de hoogste berg van NZ. Die was ook best hoog, een hike van een paar uur gedaan door een heel mooi gebied. In 30 graden en 2 uur kwamen we aan bij een meer met ijsblokken van de gletsjer aan. Die hike was het enige wat je daar kon doen.

29 januari Mount Cook -> Rangitata
In Rangitata verbleven we in een lodge een uurtje bij een heel mooi lichtblauw rivier vandaar. Daarheen gelopen en daar gelegen. Een paar dagen hiervoor had ik 2 duitse jongens ontmoet die een filmcrew zijn voor Peterpans (reisbureau voor backpackers). Die maakte dus wat filmpje dus ik word misschien nog beroemd in NZ en Australie joh! ;)

Volgende ochtend heel vroeg weg van Rangitata naar Kaikoura. Kaikoura is een dorpje aan het water waar je met wilde Dusky Dolfijnen kunt zwemmen. Dit deden we dan ook, moet je wel wat voor over hebben hoor! De wekker ging namelijk om 4 uur 's nachts om om 5 uur bij het dolfijnen centrum te zijn. Wetsuits aan, uitleg gekregen en met een busje naar de boot. Er waren super hoge golven dus het was een pittige tocht op de boot. Omdat het wilde dolfijnen zijn moesten ze eerste gevonden worden, na ongeveer 45 minuten zagen we er paar springen. De hoorn ging af en we moesten allemaal met de snorkels het water in. Als je geluidjes maakt komen ze naar je toe en kijken ze je recht in je ogen aan. We hadden 5 zwemsessies. De laatste was het allervetst, omringt door ongeveer 300 dolfijnen! Als je aan het zwemmen was sneden ze je af, als je naar beneden keek zag je er 5 dan keek je naast je en zwommen er 2 naast je! Op de boot terug naar de haven zelfs nog 4 orka's gezien! Er zijn er maar 120 in NZ en daar heb ik er toch even 4 van gezien :). Dit zwemmen hebben de duitse jongens onderandere ook gefilmt dus filmpjes komen nog!

30 januari Kaikoura -> Wellington
Deze dag weer terug naar het noordereiland. Ferry genomen die enorme vertraging had! Normaal doe je er 3.5 uur over wij hebben er een mooie 5.5 uur over gedaan... Maar uiteindelijk veilig aan de overkant aangekomen! De dag erna verder door naar Auckland, mijn eindstop van m'n geweldige reis in Nieuw-Zeeland!
In Auckland een afscheidsdiner gehad met Chris en Serena waar ik ook mijn reis mee begon. Aangezien ik om 6 uur vloog en om 4 uur moest inchecken snachts had ik besloten geen hostel te boeken maar iets eerder naar de airport te gaan en daar maar een uurtje te gaan tukken. Zo gezegt zo gedaan. Lag ik om 2 stoeltjes te tukken als een zwervertje. Heb wel eens een betere nacht gehad ;).
Om half 8 Brisbane tijd kwam ik gister dus aan in Brisbane. Lekkkeerrrr die warmte na het koude zuidereiland in NZ! Gister brisbane een beetje ondekt en een bezoekje gebracht aan de Street Beach. Voor de rest m'n reis langs de Eastcoast geboekt!

Over 3 uurtjes vertrek ik naar mijn volgende bestemming Noosa!!
Liefss aan jullie allemaal!



  • 03 Februari 2014 - 06:20

    Mieke:

    Hey Ysje,
    Wat een fijn verhaal weer!
    Genieten doe je, heerlijk hoor!
    Veel plezier langs de Eastcoast, xxx

  • 03 Februari 2014 - 08:04

    Eliëtte:



















    Hoi Ysa,

    Geweldig wat jij allemaal beleeft en doet!
    Met plezier je verslagen gelezen.
    Nu nog 3 weken......geniet lieverd.

    Liefs en een dikke knuffel Eliette

























































  • 03 Februari 2014 - 08:13

    Anja:

    Hee lief, wat een belevenissen, echt wat maak jij ongelooflijk veel mee ik ben jaloers! Vooral het verhaal van de bungy... En dan 3,2,1, jump, tuuuuurlijk joh held. Er is een keer geweest dat ik mee was naar de skibaan in huizen en dat jij geen stap voor- of achteruit deed op die piste. Wat je wel deed was heel hard gillen en kwaad zijn (je was zeker wel een jaar of 6...), en dan nu 3,2,1 hahaha knapperd! Geniet nog van je tijd daar xxx

  • 03 Februari 2014 - 09:24

    Oma Brouwer:

    Goh lief je blijft ons verwennen en verbazen met je prachtige verhalen over je avonturen,nog steeds genieten? Op naar de laatste weken geniet er van,en tot snel ,veel liefs, dikkedikke!!!!! Knuffel oma

  • 03 Februari 2014 - 10:07

    Paps:

    Hoi lieverd, spannend allemaal weer. Je hebt een geweldige tijd in NZ Gehad zo te lezen. Nu australie nog een beetje onveilig maken. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ysabelle

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4878

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 26 Februari 2014

AUSSIE & NZ

Landen bezocht: